FANDOM

Дадзенае кіраўніцтва тлумачыць, як ствараць артыкулы на гэтай вікі.

Перш за ўсе вам трэба ўважліва прачытаць яго, і толькі потым ужо звяртацца да адміністратараў, калі вы пасля чытання да гэтага часу не разумееце, як трэба ствараць артыкулы.

Як працуе наша вікі Edit

Знаходзячыся на нашай вікі, вы бачыце ўсе артыкулы праекта на той мове, яку вы паказалі ў сябе на старонцы Special:Preferences (гэта значыць, у наладах). Калі вы чытаеце гэтую старонку, гэта азначае, што вы, хутчэй за ўсе, паказалі ў наладах беларускую. Калі вы сустракаеце на гэтай вікі-старонкі на англійскай, хоць паказалі ў наладах іншы мову, гэта значыць, што старонка яшчэ не перакладзеная на ваш мову. Таксама магчыма, што вы чытаеце падстаронак адной з старонак, напрыклад, Add/be, у сувязі з чым вы ў любым выпадку будзеце бачыць яе на адным канкрэтнай мове, у дадзеным выпадку на беларускай (нават калі ў наладах паказаны іншы мову).

Асноўная старонка (у якой маюцца подстраницы) змяшчае ў сабе толькі шаблон, дадае абразкі з сцягамі уверсе і спецыяльны код, дзякуючы якому вы бачыце старонку менавіта на вашым мове. Сам тэкст любой старонкі знаходзіцца на яе подстранице. Каб вы маглі ўбачыць падстаронак на сваей мове, яна павінна быць ужо створана. Аб тым, як ствараць подстраницы, напісана ніжэй.

Заўвага: сістэма падстаронак працуе толькі для старонак з асноўнага прасторы (гэта значыць для артыкулаў). Катэгорыі, блогі і MediaWiki-паведамленні працуюць па-іншаму (гл. раздзел "«Выключэння»").

Пакрокавая інструкцыя Edit

  1. Стварыце артыкул у патрэбным прасторы (звычайна артыкулы трэба ствараць у выглядзе падстаронак)
  2. Перакладзіце тэкст ангельскай подстраницы на ваш мову і апублікуйце перакладзены тэкст у стваранай подстранице
  3. Папрасіце адміністратара стварыць MediaWiki-старонку для новай подстраницы
  4. Дадайце сцяг для вашага мовы на асноўную старонку

Крок 1: Стварэнне Edit

Першым крокам з'яўляецца непасрэдна стварэнне артыкулы на вашай мове. Вы можаце зрабіць гэта, дадаўшы двухлітарны код вашай мовы (напрыклад, fr ці de) і праз касую рысу (/) у адраснай радку падставіць яго да URL старонкі, якую вы хочаце перавесці. Да прыкладу, калі б вы хацелі перавесці Babel з ангельскай на польскую, вы павінны былі б перайсці на старонку Babel/pl.

Каб стварыць гэтую старонку, вы павінны націснуць кнопку «Стварыць» (сіняя кнопка з аловачкам уверсе старонкі). Пасля гэтага вы трапіце ў рэдактар. У яго вам трэба скапіяваць змесціва англамоўнай подстраницы — (назва старонкі)/en, каб быць упэўненымі, што вы ў сваім артыкуле выкарыстоўваеце правільны код і фармат.

Крок 2: Пераклад Edit

Цяпер вы можаце прыступіць да перакладу артыкула. Калі вы ўжо скапіявалі ангельскую версію ў рэдактар, вы павінны проста замяніць англійская тэкст на тэкст на вашым мове.

Калі вы спыніліся на палове артыкула, таму што стаміліся ці не можаце перавесці якую-небудзь частку тэксту, гэта не праблема. Проста пакіньце гэтую частку на англійскай, і вы ці іншыя ўдзельнікі змогуць доперевести яе пазней. Каб апублікаваць старонку, націсніце на кнопку «Запісаць».

Крок 3: Просьба адміністратару Edit

Калі вы апублікуеце старонку (па-за залежнасці ад таго, скончылі вы яе або няма), вам патрэбен будзе адміністратар. Ен павінен будзе дадаць вашу артыкул у MediaWiki. Проста пакіньце спасылку на створаную артыкул на яго сцяне абмеркавання і папытаеце яго дадаць яе ў MediaWiki. Звычайна адміністратар адказвае на працягу аднаго або двух дзен (24-48 гадзін). Калі праз два дні адказ так і не прыйшоў, паспрабуйце звярнуцца да іншаму адміністратару.

Крок 4: Сцягі Edit

Чакаючы адказ ад адміністратара, вы, хутчэй за ўсе, захочаце дадаць на асноўную старонку сцяг таго мовы, на якой напісана створаная вамі старонка (дакладней, подстраница). Выкарыстоўваючы шаблон {{Flagnav}}, адрэдагуйце асноўную старонку і дадайце туды сваю мову. Напрыклад, калі вы хочаце дадаць рускую і беларускую, вы павінны напісаць:

{{Flagnav
|en
|ru
|be
}}

Для атрымання поўнай дакументацыі наведайце шаблон. Калі вашай мовы няма ў гэтым шаблоне, калі ласка, таксама звярніцеся да адміністратара.

Выключэння Edit

  • Для катэгорый мы выкарыстоўваем таббер.
  • Паведамленні ў блогу (User blog:Yatalu/Назва) таксама можна перакладаць, ствараючы для іх подстраницы (у нашым выпадку трэба стварыць падстаронак User:Yatalu/Blog:Some title/xx, дзе замест xx ўставіць код мовы). Пераклады да блогаў могуць рабіць як адміністратары, так і аўтары блогаў.
  • Пераклады MediaWiki-паведамленняў (напрыклад, пераклад MediaWiki:Wiki-navigation-int) трэба публікаваць на старонцы MW messages.

Пытанні Edit

Ў вас засталіся нейкія пытанні? Вы не разумееце, як гэта працуе? У вас што-то не атрымліваецца? У такім выпадку вы заўседы можаце звярнуцца за больш дэталевымі тлумачэннямі да іншых беларускамоўных ўдзельнікаў ці адміністратараў.