FANDOM

The text on this page is considered outdated. Please update this page accordingly with the English version, or with another version that is up to date. Remove this section when you're done. Thanks!
This page, or parts of it, are still untranslated. Please translate them to the appropriate language (Polish).
WLB 020

O projekcie Edit

Skąd taka nazwa? Edit

Nazwa projektu, Wikia Language Brigade, została wymyślona przez Albugineous i składa się z trzech części:

  • Wikia – działamy na naszej wiki, na twojej wiki i w każdym zakątku Wikii.
  • Language – tłumaczymy i sprawdzamy poprawność tłumaczeń.
  • Brigade – jesteśmy grupą, zespołem: wspólną pracą możemy zdziałać wiele.

To oznacza, że jesteśmy zespołem, którego członkowie działają na wiki i pomagają w tłumaczeniach i sprawdzaniu poprawności tłumaczeń dla dobra całej społeczności Wikii. Jest to ochotniczy projekt, w którym tłumaczymy na zamówienia na tej stronie.

Krótka historia Edit

Our-story
Wikia Language Brigade 1 Year Anniversary01:50

Wikia Language Brigade 1 Year Anniversary

First anniversary video

Yatalu, która darzy (niezdrową?) sympatią zagraniczne wiki, późną wiosną 2013 wpadła na pomysł utworzenia projektu językowego. 4 lipca rozpoczęła pracę nad szablonami WLB w swoim brudnopisie i następnego dnia przeniosła je do Community Central. Dzień po tym projekt wszedł w życie pod nazwą "Wikia Language Brigade".

Dzięki blogom i innym sposobom promocji, liczba członków wzrosła o 8 w ciągu 24 godzin. Gdy liczba uczestników projektu przekroczyła 10, została utworzona Language Bridgade Wiki, gdzie umieszczono zasady i ogólny opis projektu. Dalsza promocja poprzez odwiedzanie czatów i publikowanie blogów przyniosła jeszcze większą popularność.

W ostatniej kwadrze 2013 roku, WLB miał już 100 "Brygadzistów", w tym 25 native speakerów z różnych języków. Zarówno członkowie WLB, jak i ochotnicy przyczynili się do napisania bloga w języku rosyjskim (Ivaristal), niemieckim (TheMaven), katalońskim (Piece enrik), chińskim (SammyLau), polskim (Pio387) i włoskim (TheMaster001).

Rzeczy do zrobienia Edit

Zamówienia Edit

Requests

Możesz zamówić tłumaczenie, bądź sprawdzić poprawność tłumaczenia. Zasady zostały opisane na Project:Request policy. Zamówienia tłumaczeń i sprawdzenia poprawności można złożyć indywidualnie, bądź na stronie. Każda z opcji ma swoje wady i zalety.

Przy indywidualnym zamówieniu, przejdź na w:Template:WLB i znajdź tłumacza, który posługuje się językami, z którego i na który chcesz przetłumaczyć tekst, bądź spradzić jego poprawność. Ta metoda jest szybsza, zwłaszcza jeśli chodzi o rzadziej używane języki, ale też istnieje większa szansza, że prośba zostanie odrzucona. Z drugiej strony, od razu możesz sprawdzić jaki jest stopień zaawansowania wybranego tłumacza.

Drugą opcją jest złożenie zamówienia na tej wiki. Służą do tego dwie strony: Translate:Requests dla tłumaczeń i Correct:Requests dla sprawdzania poprawności. Ta metoda jest wolniejsza, ponieważ istnieje mała szansa, że poszukiwany przez ciebie tłumacz sprawdzi stronę z zamówieniami.

Dołączenie Edit

Join us
Wikia-Visualization-Main

Dołącz do nas, wykonując kilka kroków

  • Umieść swoją nazwę użytkownika i informacje w w:Template:WLB.
    • Jak? Przeczytaj stronę Join.
    • Umieść się przy każdym języku, z którym jesteś w stanie pomóc.
  • Jeśli chcesz, może wstawić nasze szablony na swój profil.
  • Regularnie sprawdzaj zamówienia!

Tłumaczenie/poprawa Edit

Jeśli tłumaczysz, lub poprawiasz, daj z siebie wszystko! Twoja praca to nie tylko podziękowania od składającego zamówienie, ale także pomoc społeczności, innym wiki, projektowi WLB, a także całej Wiki. Brzmi zbyt idealnie? Ziarno do ziarna, a zbierze się miarka, nie?

Kilka wskazówek dotyczących tłumaczenia:

  • Nie przyjmuj zgłoszenia, jeśli nie chcesz: inni mogą być bardziej zmotywowani, by włożyć wysiłek w tłumaczenie.
  • Gramatyka i treść są ważniejsze niż dosłowne znaczenie.
  • Przy średnim opanowaniu języka, lepiej podzielić zdania, niż uniknąć błędów.
  • Jeśli nie jesteś zaznajomiony z tematem, poproś zgłaszającego o wyjaśnienie tego, czego nie jesteś pewien.

Weryfikacja Edit

Thank-you

Możesz wyrazić swoją opinię o projekcie lub o zakończonym tłumaczeniu – czy jesteś zadowolony z rezultatu, czy też nie – na stronie Guestbook.

Zasady weryfikacji, które można znaleźć na Project:Review policy są dość logiczne: napisz, co weryfikujesz, wpisz swoje pozytywne/negatynwe opinie i podpisz się swoją nazwą użytkownika. Jednakże, dla pewności nie zaszkodzi przeczytać całości zasad.

Rekrutacja Edit

Chcesz, aby inni dowiedzieli się o tym projekcie? Śmiało! Mile widziani są nowi członkowie, a także nowe zamówienia – bez nich stajemy się leniwi.