FANDOM

WLB 020

Vrei să ştii ce este Brigada Lingvistică Wikia? Eşti în locul potrivit! Aici, vei fi informat despre cine suntem şi povestea noastră, şi ceea ce facem şi cum poţi să ne ajuţi.

Informaţie Edit

Despre nume Edit

Numele, Wikia Language Brigade (Brigada Lingvistică Wikia), a fost inventat de Albugineous şi se conformează de trei părţi:

  • Wikia – lucrăm pe Wikia: pe wiki-ul nostru şi pe wiki-ul tău, şi pe oricare wiki care are nevoie de ajutor.
  • Language – traducem şi revizuim în toate limbile existente.
  • Brigade – suntem o brigadă, o echipă: mai multe mâini fac munca mai uşoară, şi tovarăşii noştri vor obţine avantaje.

Asta înseamnă că suntem o echipă de persoane care lucrează pe Wikia pentru a ajuta cu traducerile/corecţiile în orice limbă pentru a îmbunata comunităţile de pe Wikia.

Mai mult decât atât, este de asemenea un proiect voluntar format de brigadierii noştri (membrii proiectului), care traduc şi corectează lucruri prin solicitări pentru alţi utilizatori sau wiki-uri. Deoarece acesta este un wiki, este de asemenea un proiect de colaborare: putem să lucrăm împreună în traduceri mari şi să corectăm erorile altora.

Mică istorie Edit

Our-story
Wikia Language Brigade 1 Year Anniversary01:50

Wikia Language Brigade 1 Year Anniversary

First anniversary video

Yatalu, care posedă o pasiune (exagerată?) pentru wiki-urile în alte limbi, a avut ideea de crearea unui proiect de traducere pe Wikia la sfârşitul primăvărei 2013. A început lucrând în formatele WLB într-o pagină externă pe 4 iulie şi le a mutat pe Community Central. Săptămâni după aceea, mai multe persoane s-au alăturat WLB-ului, şi acest wiki a fost fundat.

Mulţumită blogurilor şi altor promovări, numărul de persoane care s-au încorporat a fost înalt, cu încă 8 membri în numai 24 de ore. Când proiectul a ajuns cei 10 membri în ziua următoare, wiki-ul Brigăzii Lingvistice s-a fundat pe 7 iulie ca un loc pentru normele şi pentru a superviza proiectul. S-au făcut promovări prin chaturi şi bloguri, şi creşterea a continuat încă şi mai mult.

În ultimul trimestru al anului 2013, WLB a ajuns 100 de „brigadieri” cu vorbitori nativi în 25 de limbi. Membrii WLB-ului şi voluntarii au ajutat să facă un blog în rusă (Ivaristal), germană (TheMaven), catalană (Piece enrik), chineză (SammyLau), poloneză (Pio387) şi italiană (TheMaster001).

Acum Brigada Lingvistică Wikia a îndeplinit un an, pe 5 iulie 2014, proiectul acoperă peste 43 de limbi şi are peste 150 de membri. În jurul acestui timp, wiki-ul a devenit un wiki marcant pe comunitatea centrală germană (2 mai), a primit un loc pe pagina principală a comunităţii centrale spaniole (9 iulie) şi a primit un Spotlight pentru toate comunităţile în engleză.

Lucruri pentru a face Edit

Solicitând Edit

Requests

Poţi să soliciţi traduceri şi corecţii într-o limbă sau limbi. Regulile pentru cei doi se găsesc pe Language Brigade Wiki:Request policy. Traducerile şi corecţiile pot să se ceară în formă individuală sau în paginile de solicitare. Trebuie să citeşti instrucţiunile şi să faci clic în butonul pentru a crea o nouă solicitare. Este facil!

Este de asemenea posibil ca o limbă să aibă puţini brigadieri, faptul care poţi să-l verifici pe Category:Brigadiers. Dacă acesta este cazul, poate să preferi să-i ceri traducătorului sau traducătorilor solicitarea de formă individuală în peretele lor de mesaje.

Alăturându-te proiectului Edit

Join us
Wikia-Visualization-Main

Putem mereu să avem mai mulţi membri! Poţi să te alături proiectului cu nişte simple treceri:

  1. Caută-ţi limba pe Category:Brigadiers
  2. Pune-ţi numele şi informaţia în această pagină.
    • Instrucţiunile mai detaliate se găsesc aici: Join.
    • Găseşte-ţi domeniul limbilor tale aici: Babel.
  3. Fă cele de mai sus pentru fiecare limbă pe care o ştii.
  4. Dacă vrei, colocă una dintre formatele noastre pe profilul tău.
  5. Verifică în mod regulat dacă există solicitări noi!

Şi evită această eroare comună: nu ai nevoie de să vorbeşti mai mulţi limbi pentru a te alătura proiectului. Bilingvismul sau multilingvismul este apreciat, dar eşti liber pentru a te alătura proiectului dacă numai vorbeşti o limbă pentru a face solicitări de corecţie sau pagini pe acest wiki, pentru a ajuta cu codul sau alte lucruri, sau pur şi simplu pentru a vorbi cu utilizatorii aici.

Traducând/Corectând Edit

Când traduci sau corectezi, reaminteşte că fluiditatea ta cu o limbă trebuie să fie cea mai bună: în timp ce mai bine traduci/corectezi, mai bine va fi comunitatea pe care o ajuţi. Munca bună nu numai te pune într-o poziţie mai înaltă aici, iar în comunitatea în care ai ajutat. Wiki-ul sau wiki-urile pe care le reprezinţi, WLB, şi chiar şi Wikia la nivel global. Poţi să te gândeşti la acest lucru de manieră foarte idealistă, dar multe fire de nisip fac o plajă, nu?

Nişte consilii pentru o bună traducere:

  • Nu accepta petiţii pe care nu le vrei: alţi traducători pot să fie însă motivaţi pentru a depune eforturi cu o bună traducere.
  • Gramatica şi conţinutul sunt mai importanţi decât traduceri literale.
  • Cu un nivel intermediar, este mai bine să separi frazele.
  • Dacă nu eşti familiarizat cu tema, întreabă-i solicitantului despre cuvinte de cele care nu eşti sigur.

Solicitările de traducere se pot găsi pe Translate:Requests, şi solicitările de corecţie pe Correct:Requests. Dacă vrei să filtrezi numai solicitările în limba română, trebuie să mergi la Portal:Română. Bun noroc!

Revizuind Edit

Thank-you

Poate că vrei să-ţi da opinia despre proiectul sau despre realizarea unei traduceri individuale, dacă eşti satisfăcut cu rezultatele sau nu, pe paginile despre mărturi.

Regulile pentru revizia care se pot găsi pe Project:Review policy sunt logice: menţionează ceea ce revizuieşti, explică-ţi opiniile pozitive/negative, şi semnează cu numele tău de utilizator. Cu toate acestea, niciodată este excesiv să citeşti aceste reguli pentru a fi sigur.

Recrutând Edit

Vrei ca lumea să cunoască proiectul nostru? Eşti liber să o facă! Mereu vrem noi membri, dar şi ne plac petiţiile extra (fără nimic de făcut, am deveni leneşi).

Întrebări Edit

Încă ai vreo întrebare despre proiectul nostru care nu răspunde această pagină? Ai nişte opţiuni:

Aştept ca această pagină să te ajute şi bucură-te de timpul tău aici :)